5 důvodů, proč musíte mít na webu kvalitní fotografie
Fotografie jsou všude. Ať už jedete autem a míjíte billboardy, procházíte se po městě, čtete ranní noviny nebo brouzdáte internetem. Využijte ve svém podnikání silnou a přitom lehce dostupnou marketingovou zbraň – precizně zpracované fotografie, ilustrace a koláže. Zjistěte, proč mít na webových stránkách kvalitní snímky.
Obraz už od dávných dob přivádí publikum v úžas. Kdysi pozornost zákazníků upoutávala jedinečná díla malířských mistrů, dnes si jejich zájem získávají fotografie na firemních webech. Pokud jsou kvalitní. Web je v současnosti základním pilířem prezentace každé firmy. Propojuje váš podnik s koupě chtivými zákazníky.
1 fotografie za 1000 slov
Vědci mnohokrát prokázali, že emočně působivá fotografie diváka zaujme a předá mu sdělení během vteřiny, aniž by musel číst doplňující popisný text. Díky tomu dokážou fotografie rychleji a více prodat, přilákat větší množství zákazníků, vyvolat větší zvědavost a zájem o produkt či službu.
Například produktová fotografie určitého výrobku je mnohem lepší pro představu o vzhledu produktu než jeho krátký slovní popis. Pokud autor zpracuje fotografii působivě a originálně, mnohem rychleji si ji čtenář zapamatuje.
Díváte se nejdříve na obrázek nebo na text?
5 důvodů, proč mít na webových stránkách kvalitně zpracované fotografie
1) Fotografie zlepší vizuální dojem návštěvníka, web si lépe zapamatuje.
2) Web bez obrázků je jako čistý list. Fotografie vyplní prázdný prostor, doplní text nebo poskytnou užitečné informace.
3) Fotografie je účinný způsob, jak zaujmout, a může být i prvním bodem kontaktu s novým zákazníkem.
4) Dobře zvolené fotografie vypráví příběh o vaší firmě, podporují vaši značku a vytváří u zákazníka vztah důvěry.
5) Bez kvalitních fotografií by snad nemohl fungovat žádný e-shop. Fotografie jsou prodejním nástrojem.
Jak si vybíráte vy?
Plánujete dovolenou. Zaujme vás hotel, na jehož prezentaci vidíte jen rozmazané, ponuré fotografie?
Sháníte novou sedací soupravu. V popisu píšou „tmavě zelená kůže“, ale na fotografiích vidíte bledou, nezáživnou barvu. Objednáte si ji?
Chcete si do kanceláře pořídit vinotéku. V popisu prodejce neuvádí barvu, ani počet lahví vína, které se do ní vejdou. Fotografie je příliš malá, abyste na ní vůbec něco rozpoznali. Risknete to a koupíte si tuto vinotéku, anebo budete hledat na internetu dál?
3 běžné příklady, jak si zákazníci vybírají na internetu zboží nebo služby. Zřejmě i vy. Ještě si myslíte, že fotografie, jako nástroj prezentace, nejsou důležité?
Jak by měla vypadat ideální fotografie
Stejně jako designový vzhled stránek, tak i fotografie dost napovídá o vašem vkusu nebo vkusu webdesignéra, proto by také měla úzce souviset se stylem vašeho podnikání.
- Uvědomte si, kdo je vaše cílová skupina. Téma na snímku, které se zdá zajímavé vám, ještě nemusí být zajímavé pro vaší cílovou skupinu. Jsou to ženy nebo muži? Každý z nás se totiž lépe ztotožňuje s osobou stejného pohlaví.
- Lidský mozek reaguje na lidské tváře. Když diváci vidí obraz s lidmi, mohou si lépe představit sami sebe – například při popíjení kávy v kavárně, cvičení ve fitness centru nebo při používání vašeho produktu.
- Váš produkt by měl vyplňovat ve fotografii 70 % prostoru, zbylých 30 % může být neutrální, nerušící pozadí. Proč? Tato kombinace působí vyváženě, snímek nepůsobí přeplněným nebo naopak prázdným dojmem.
- Barevná fotografie má mnohem větší úspěch než černobílá, vzbuzuje o 50 % větší zájem a pozornost. Snímky by měly být světlé, pozitivně laděné. Objevte základy teorie barev i jak barvy ovlivňují emoce lidí.
- Fotografie by měla působit co nejvíce realisticky, protože falešné emoce lidé často rozpoznají.
- Pokud očekáváte, že budou zákazníci fotografie z vašeho webu tisknout – třeba různé slevové kupóny nebo návody, ujistěte se, že jsou čitelné v černé a bílé.
Nepodceňujte sílu fotografií na webových stránkách.
Přejete si kvalitní fotografie svých produktů nebo služeb? Napište mi.
Buďme stále v kontaktu, sledujte mě na Facebooku.